Ahad, 27 Disember 2009

IMPIAN 2010....

Assalamualaikum...

Walau dimana pun kita berada jangan lupa apa yang penah kita lalui.. hehe.. di hari ini aku mencoretkan lagi di blog aku untuk tatapan korang dan untuk aku meluahkan apa yang terbuku dan terfikir di fikiran.. tahun 2009 sudah pasti akan meninggalkan kita dalam beberapa hari lagi dan 2010 akan terus memulakan destinasi perjalanan setiap manusia.. aku berdoa agar aku dimurahkan lagi rezeki pada 2010 ni.. biarlah tahun2 sudah menjadi pengalaman dan pengajaran buat kita semua untuk terus menuju kejayaan yang diidamkan masing2.. pada aku 2009 cukup mengajar aku erti kehidupan sebenar kehidupan manusia dan lumrah dunia dalam mencapai sesuatu matlamat hidup ni.. tapi kenangan itu tetap aku abadikan dalam ingatan aku walaupun pahit.. hehe..

Impian aku pada tahun 2010 akan aku usahakan walaupun aku sedar memang payah untuk aku lakukan seorang diri.. tapi apa boleh buat.. kesusahan aku ini aku sendiri yang cari.. hehe.. disini aku pamerkan apa yang aku impikan pada tahun 2010 ni..

1 - aku nak majukan diri aku

2 - cari calon isteri

3 - menimba beberapa banyak ilmu dalam dunia lakonan

4 - teruskan usaha untuk jadi seorang pelakon

5 - nak bantu mak dan ayah aku

Itulah serba sedikit yang aku nak lakukan di tahun 2010 nanti.. tapi ni bukan azam aku tau.. ni cuma impian dan terus berdoa agar benda2 ni akan tercapai.. mengimbau kembali tahun 2009 aku nak ceritakan serba sedikit pengalaman susah payah aku untuk nak jadi seorang pelakon.. mula2 aku datang K.L dengan kosong.. takde apa yang aku tahu pasal dunia seni ni.. tapi kerana minat aku amat mendalam terhadap dunia lakonan ni aku terpaksa lakukan demi mencapai cita2 aku.. orang tua penah berkata nak buat apa keje pun kene bermula dari bawah.. maksudnya takde benda yang mudah untuk nak dapatkan kesenangan di hari muka.. jadi bermula dari bawah aku jadi la pelakon extra.. keje ni memang susah sebab aku pun tak kenal orang sangat.. kalau ramai kita kenal orang banyak la dapat job.. jadi hidup aku ni memang susah la.. seminggu kadang2 sekali ada job.. ada tu takde langsung.. nak tak nak kene terima jelah.. ok lah aku rasa dah panjang ceriata aku untuk last tahun 2009.. apa2 hal aku nak ucapkan selamat tahun baru untuk semua yang kenal aku.. semoga tahun baru dapat memberi sinar kebahagiaan untuk korang semua.. bye2.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan