Rabu, 9 Disember 2009

REZEKI ALLAH...syukurrrr....



Tak dapat nak gambarkan betapa aku bersyukur kerana aku telah diberi rezeki yang tak disangka-sangka.. gembira bercampur sayu pun ada.. aku rasa doa aku telahpun dimakbulkan Tuhan lah.. hehe.. sebelum ni aku hanya minat je kat pelakon ni.. tapi tak sangka pulak dia ni jenis ok kan? nak mulakan ceritanya.. aku bukalah web google dan taip la nama pelakon ni.. lepas tu ada la tulis 'ZED ZAIDI DARE TO DREAM'.. jadi aku pun baca la blog dia.. aku baca punya baca punya baca ada la ternampak email facebook dia.. aku pun apa lagi try la add kn? mana la tahu kot2 dia ingat aku.. pasal aku penah la jugak belasah dia dulu.. aku belasah dengan kawan2 aku.. tapi dia tak lawan pun.. takut sangat.. tapi tu hanya dalam drama 'amanah karmila' kat tv2 pada suatu waktu dulu. Jadi aku add lepas tu aku mesej la kat dia.. macam ni 'hai zed..ingat saya lagi tak? kita penah sama2 shooting dalam amanah karmila'.. lepas tu dia balas..'lupalah bro'.. aku pun ok la kan? lepas tu dia boleh tanya aku ni keje ke tak? aku pun memang keje macam tu je kan.. aku cakap la aku keje buat extra je.. dia pun offer la aku jadi P.A dia.. gila aku nak tolak.. keje dengan pelakon yang aku minat ada ke nak tolak?

Lepas mesej punya mesej dia mintak la no fon aku.. aku bagi la sebab aku ada rasa yang macam ada sesuatu dia nak bagi aku ni.. tadi dia call aku dia kata compom dia nak ambik aku jadi P.A dia.. dan dia nak test aku dulu selama 3bulan.. kalau ok.. ok la.. dan aku rasa hari isnin ni aku bertolak balik K.L kot.. takkan nak lepas peluang dah ada.. dah berapa lama aku berdoa supaya ada rezeki aku dalam bidang ni.. syukur sebab Allah telah makbulkan doa aku.. aku rasa inilah pertama kali aku merasakan yang diri aku diberi rezeki yang tak terhingga nikmatnya. Aku berjanji aku akan keje dengan bersungguh2.. dalam keje tu pun dia tak halang aku untuk shooting.. dia kata kalau aku ada shooting itu duit lebih aku la.. gaji aku lain pulak.. bestnya keje dengan artis sambil tu dapat berlakon sama.. sekali lagi syukur kepadaMu ya Allah yang maha pemurah dan maha pemberi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan