Ahad, 8 Mei 2011

TAMAT LATIHAN 'RUMAH AKTOR SENIMAN'

Assalamualaikum............

Jawab salam adalah wajib ek!!! hehe.. pagi ni tercoret lagi kisah rumah aktor seniman di blog aku ni.. sedar tak sedar dah lebih 13 minggu berlalu dan tamat sudah latihan untuk pelajar-pelajar batch pertama rumah aktor seniman. Semalam 7hb mei 2011 bertempat di TAMAN BUDAYA terjadi satu peristiwa yang tak mungkin dapat dilupakan oleh pelajar-pelajar rumah aktor kerana satu persembahan teater MUZIKAL ANDALUSIA yang diberi tugas selama 10 hari tetapi dapat dipersembahkan dengan begitu baik. Aku sendiri tak sangka akhirnya dapat jugak aku berlakon atas pentas teater yang selama ini aku nak sangat buat teater.. terima kasih kepada rumah aktor kerana bagi peluang pada aku.. terima kasih jugak pada tenaga pengajar yang banyak mengajar aku tentang ilmu lakonan iaitu cikgu Zulhuzaimy, cikgu Kema, Cikgu Rosman dan cikgu Sherry.. tak lupa jugak terima kasih aku pada YK, abg Harun salim bachik dan abg Ellyas kerana banyak membantu kami semua di rumah aktor seniman. :)

Pada kawan-kawan rumah aktor iaitu Pian, Chaoi, Hafa, Han, Rozmey, Aizat, Zambre, Along Boy, Toyol, Jazli, Jamal, Rahman, Nufi, Shah, Ali, Jaharul, Mustam, Fahmi, Ekin, Atikah, Talia, Ikha, Feera, Baby, Mama, Nana dan Anis.. korang semua adalah kawan aku dan dalam blog aku ni aku nak mintak maaf kalau selama 13 minggu kita kenal ada terkasar bahasa aku ke, aku berlagak dengan korang ke or ape-ape jelah.. aku mintak maaf k. :) teater semalam gempak sebab korang semua.. mungkin lepas terpisah semalam masing-masing bawa hala tuju masing-masing.. ape-ape pun aku harap korang jangan give up.. yakin pada diri sendiri dan usah hiraukan ape orang cakap.. yang penting kita buat ape yang kita nak.. yessss!!!!

Pada minggu pertama kelas rumah aktor aku melangkah masuk dengan sedikit ilmu lakonan yang aku bawa.. disitu aku diajar tentang kelas lakonan, kelas vokal, pergerakkan dan teori pasal asas lakonan.. sejak hari tu aku mula mendaki  sedikit demi sedikit tentang ilmu lakonan.. sekarang aku lebih yakin dan lebih berani untuk beraksi di pentas lakonan.. ini disebabkan oleh cikgu-cikgu yang mengajar aku. Selesai persembahan semalam aku berasa sedih kerana akan berpisah dengan cikgu dan kawan-kawan semua.. rasa rindu na perform lagi pun ada.. baru aku tahu macam mana puasnya rasa bila persembahan kita ada orang tengok.. muzikal andalusia bukan yang pertama dan terakhir bagi aku.. lepas ni aku akan cari peluang lagi untuk perform di atas pentas.. bestttttt siot!!!!! hehe.. akhir kata dari aku pasal blog rumah aktor seniman agar semua kawan-kawan dan cikgu-cikgu success dalam bidang masing-masing.. SEKIAN....... :)