Rabu, 22 Jun 2011

BERAKHIR KARIER P.A DAN MULA LANGKAH BARU.

HaaaalllllllLLLLLooooooo......

Dah pagi ni tapi mata pulak tak boleh nak tido.. aku paling benci time-time macam ni, bila orang lain tido aku berjaga dan bila orang lain berjaga untuk kerja aku pulak baru nak tido.. hampeh betul!!! hehehehehehe... Alang-alang aku tak boleh tido ni tiba-tiba pulak teringat kat blog 'usang' yang dah lama tak berpenghuni ni.. huhuhuhuhu.. jadi aku try loggin la nasib baik password betul.. ngeee.. kalau tak memang dah tak ada lagi cerita terbaru blog ni. :) Ok pasal kerja aku sekarang sebagai PA kepada ZEDZAIDI.. masuk bulan JUN ni aku rasa dah setahun setengah aku jadi PA.. itu satu jangka masa yang cukup lama bagi aku dan selama jadi PA kepada ZED ni.. macam-macam dapat aku belajar daripada dia.. kehidupan aku sekarang ni pun banyak BERUBAH.. pada kawan-kawan lama atau mungkin kawan-kawan kampung aku mungkin dia perasan la benda ni.. tapi pada kawan-kawan yang baru kenal aku tahun ni atau tahun lepas mungkin dia orang semua ni tak tahu kot.. hehehe..

Berbalik pada karier PA ni.. bulan JUN ni adalah bulan last aku kerja dengan ZED sebab aku ingin berjalan di tapak kaki aku sendiri pulak dalam bidang ni.. aku tak nak menumpang populariti ZEDZAIDI dan aku tak nak di cop sebagai PA ZEDZAIDI.. sebab aku PA dia ramai PM-PM tak nak panggil aku berlakon.. konon nya dia takut ZED tak bagi aku berlakon.. eh! aku jadi PA ZED pun sebab aku nak cari PLATFORM untuk aku naik jadi PELAKON.. bukan aku nak jadi PA yang berjaya ok..! kenapa aku nak berenti dengan ZED sebab aku rasa PLATFORM yang aku cari tu tak ada dengan ZED.. ZED seorang pelakon dan banyak kerja-kerja luar sebagai seorang POLITIK dan aku pulak tak minat dengan POLITIK.. jadi jalan terbaik aku belah dari ZED dan cari jalan aku pulak. Dulu masa mula-mula aku kerja dengan dia, dia ada cakap dengan aku yang dia nak jadi DIRECTOR dan katanya ramai orang suruh dia jadi DIRECTOR.. SKOP pernah offer dia jadi DIRECTOR.. MIG pun offer cuma dia kata masa tu dia ada bercadang juga nak jadi DIRECTOR tapi dia belum bersedia lagi.. aku pun tunggu la sampai sekarang tapi tengok macam tak ada dan dia pun baru bagitahu aku yang mungkin dia tak jadi DIRECTOR sebab bidang POLOTIK yang dia kejar sekarang pun baru nak bermula.. sebab tu la aku nak berenti. :) apa-apa pun thanks ZEDZAIDI sebab banyak ajar aku tentang lakonan, fasion,PR dan sebagainya.. jasamu tetap aku kenang.

Pasal lakonan pulak.. buat masa sekarang ni job aku tak banyak cuma boleh la dari tak ada.. hari tu baru lepas buat teater MUZIKA ANDALUSIA dibawah arahan idola aku iaitu ZULHUZAIMY.. banyak ilmu yang dia bagi pasal lakonan ni.. thanks CIKGU ZUL. Bulan depan masuk bulan JULAI.. aku dan kawan-kawan yang berkesempatan saja akan perform teater untuk kali kedua dibawah arahan ZUL jugak.. katanya lepas raya tahun ni.. nasib baik aku dah berenti kerja dengan ZED.. kalau tak masak aku.! Pertama kali perform teater depan orang ramai rasa gugup dan gementar memang tak terkata.. mana tak nya? aku shooting pun tak pernah sampai seratus orang lebih yang tengok aku.. lepas tu time shooting kalau salah boleh cut dan buat balik.. ni teater memang betul-betul kene ingat step by step dan dialog tak boleh fail.. kalau tak hancur jadinya.. hehehe.. time perform MUZIKA ANDALUSIA pun ada dua kali aku sangkut dialog.. lakonan pun hancur bila tengok balik.. memang jauh lagi la nak jadi sehebat sifu aku tu.. huhuhuhuhuh.. peluang kedua yang diberi oleh sifu aku ni aku harap dapat buat yang terbaik dan tak mahu buat satu kesilapan pun kalau boleh.. heheh.. Aku harap lepas perform teater kali kedua ni mudah-mudahan nampak jalan aku dalam bidang lakonan ni.. seksa dah hidup nak cari tapak ni.. apa-apa pun kita tunggu jelah k.. jam pun dah pukul 4:15am.. esok ada kerja lagi dengan ZED.. aku rasa aku chow dulu lah ye.. moga jumpa lagi.. daaaaa.. :)