Rabu, 26 Januari 2011

RUMAH AKTOR SENIMAN.

Assalamualaikum......

Fuhhh!!! malam ni tiba-tiba je ada cerita nak tulis.. ape lagi terus bukak blog taip la ape yang patut.. hehe.. ok cerita sekarang aku nak bagitahu yang aku telah terpilih untuk sambung belajar dengan mentor aku iaitu ZULHUZAIMY melalui RUMAH AKTOR SENIMAN yang memulakan sesi latihan pada 22hb JAN 2011. Ok cerita pasal macam mana aku boleh join rumah aktor ni, yela orang kata kalau rezeki tak kemana kan?? pada hari PELANCARAN RUMAH AKTOR SENIMAN itu hari aku pegi la untuk nak support.. alih-alih rezeki aku melekat pulak dengan rumah aktor ni.. aku masuk je dalam majlis tu ada brader ELLYAS ISMAIL offer aku, dia tanya aku tak nak join ke rumah aktor ni?? aku cakap gila tak nak.. lepas tu dia suruh aku naik pentas untuk sesi fotografi ape semua dan dia suruh pulak aku isi form.. ape lagi terus nama aku tersenarai dalam 30 pelajar rumah aktor seniman tau.. hehe.

Sebelum pelancaran rumah aktor tu aku dah bagitahu boss aku yang aku pun nak pegi casting.. tapi boss aku tanya aku duit dah stanby ke?? aku cakap tak ada lagi lepas tu dia cakap la suruh aku tengok dulu untuk musim ni.. tengok macam mana program ni.. next seasons kalau ok dia suruh aku join.. tapi tu lah benda ni memang rezeki aku.. tak payah pegi casting pun dapat.. aku happy tak terkata sampai tak sabar nak masuk kelas tau.. semangat biar lebih walaupun belajar tak masuk kepala otak.. huhu. Pada 22hb JAN 2011 kelas pertama untuk musim ni dah start.. pelajar yang hadir ada 29 je, lagi sorang tak tahu mana pegi.. aku tengok kelas pertama tak ada la susah sangat dan tak ada la berat sangat pun.. cuma bila cikgu nak suruh memperkenalkan diri sorang-sorang tu yang leceh sikit, aku tak tahu la kenapa aku boleh jadi malu dan segan pulak.. padahal aku dah ada pengalaman berlakon depan orang ramai ni.. ape kes tu??

Pada kelas pertama tu aku ni macam segan-segan sikit untuk kenal-kenal dengan pelajar lain.. bukan ape aku ni kan pemalu, dan kebanyakkan pelajar yang terpilih tu semuanya entah dari mana.. yang aku kenal JOBOT, SYED ALI, PIAN, ALONG BOY dan WAWANG TOYOL.. tu pun aku kenal diorang ni sebab shooting.. kalau yang lain tu memang aku tak penah kenal dan tak penah jumpa pun sebelum ni.. diorang semua yang aku tak kenal ni pun sama macam aku ada perasaan malu-malu.. sedangkan nak jadi seorang pelakon tak perlu malu.. ape kes jugak ni?? ape-ape pun yang penting tapak aku untuk belajar lagi mendalam dalam seni lakonan ni dah ada.. jadi aku akan gunakan peluang yang ada ni dengan sebaik mungkin.. ok lah aku pun dah nak tido ni.. next story aku sambung lagi. :)