Ahad, 28 Oktober 2012

KARUT LEWAT MALAM

Assalamualaikum dan selamat hari raya aidiladha. :)

Kali ini aku nak cerita pasal lagu, lagu aku.. ciptaan sepenuhnya oleh aku dan aku yang menyanyikan lagu aku tu.. judul lagu DEWI AMIRA.. ada kisah disebalik lagu ini, tapi aku rasa elok saja aku simpan dulu kisah lagu ini. Hari ini raya ketiga aidiladha 2012, maka terhasil sebuah single lagu yang pertama dari aku.. arrangement muzik aku serahkan sepenuhnya pada bro JUKIEY, gitarist kumpulan DESIRE-X.. sebenarnya tak banyak pun aku nak sembang pasal lagu aku ni.. cuma aku terlalu gembira dengan kesungguhan, ketekuanan dan kesabaran aku selama ini hingga membuahkan hasil.. itu sebab keluar peribahasa USAHA TANGGA KEJAYAAN. :)

Salah satu sebab kenapa aku nak sangat menyanyi, itu adalah cita-cita aku sejak dari aku berbaju kameja putih berseluar slank biru gelap di zaman kecik lagi. Ramai manusia mengutuk dan menghentam bila aku cakap aku nak jadi penyanyi, soalan paling top adalah, 'sedap ke suara kau nak jadi penyanyi?', hati aku berkata.. 'NAK SERIBU DAYA'.. walaupun lagu aku ini belum lagi keluar mana-mana stesen radio, tapi aku dah cukup berbangga dengan usaha yang selama ini aku hamparkan di medan peperangan manusiawi.. kata orang, 'BUKAN SENANG NAK JADI SENANG'.. aku faham maksud perkataan itu.. orang lain pun patut faham perkataan itu.. hehehehehe.

Lagu kedua aku dalam proses sekarang ini, lagu ciptaan sepenuhnya oleh ANU XN3 berjudul CINTA GILA. Lagu ini aku feat dengan ANU sendiri, lagu ini juga akan aku masukkan dalam single album aku.. tak dapat aku nak gambarkan betapa gembiranya aku dengan kejadian ini semua.. hahahahahaha.. lagi 3 lagu akan menyusul dan misi aku sekarang mahu naik semua stesen radio untuk persembahkan lagu yang aku ada.. memang aku tahu bukan senang nak bagi radio mainkan lagu itu, tapi aku percaya bila niat ikhlas.. Allah pasti bagi kita peluang.. apa-apapun kita tengok la apa jadi dengan lagu DEWI AMIRA tu ye.. chow dulu geng! :)