Ahad, 1 Januari 2012

MENTOR 6.. MENCUBA NASIB. :)

Assalamualaikum dan Happy new year 2012 pada yang terbaca blog aku ni.. terima kasih banyak-banyak sebab sudi singgah dan baca artikel-artikel dalam blog 'DEEN ARMAN MENGEJAR IMPIAN' ni. :) 2011 banyak dugaan-dugaan yang terpaksa aku lalui dan banyak jugak mengajar aku erti kehidupan sebenar. Baru aku tahu kenapa bapak aku marah sangat dekat aku dulu bila aku ambik duit dia masa dia patah kaki tak boleh bekerja.. bukan senang nak cari sesuap nasi woooo!!! patut la ada keluar peribahasa 'kais pagi makan pagi, kais petang makan petang'.. itu semua aku dah mula faham dan mengerti.. tapi sekarang aku bernasib baik kerana mempunyai tiga orang abang, dua orang adik dan seorang mak dan seorang bapak yang selalu support aku walaupun sesekali mak aku pernah suruh aku cari kerja lain.. mungkin rezeki orang belum sampai lagi mak.. esok lusa mana tahu rezeki tu jatuh tergolek.. siapa tahu kan?

Ok bercerita mengenai Mentor 6.. entah dari mana aku sendiri pun tak tahu kenapa aku nak try.. tiba-tiba aku rasa nak pergi ujibakat nyanyian. Memang sejak dari kecik dulu aku nak jadi seorang penyanyi.. bukan seorang pelakon.. tapi oleh kerana nak masuk link nyanyian tu susah.. aku fikir baik aku try dalam bidang lakonan dulu.. lepas cipta nama baru aku menyanyi.. tapi lain pulak jadinya.. nak masuk link lakonan pun susah jugak rupanya.. hahahahahaha.. letih kepala otak pikir. Aku teringat kata-kata Joey Exixst masa aku shooting dengan dia dalam drama Cuci-cuci services 2 episod 16.. dia cakap sekarang ni nak jadi penyanyi mahupun pelakon tak susah.. yelah, dah berlambak program reality TV kat Malaysia ni.. sekarang bukan macam zaman dulu.. dulu memang susah giler kalau nak jadi seorang penyanyi mahupun pelakon.. bagi aku walaupun banyak program reality TV.. itu susah jugak sebab semua ni bergantung pada nasib dan rezeki masing-masing.. berapa ramai manusia-manusia yang nak jadi artis sekarang? berapa ramai yang nak glamor? berapa ramai yang nak top? berbekalkan rupa paras dan body yang baik pasti peluang tu cerah.. kalau macam aku ni lambat sikit la.. entah-entah tak dapat langsung.. huhuhuhuhu.

Kenapa aku nak try mentor 6? Sebab pertama aku nak try mentor ni bukannya apa.. ujibakat berlakon dah berlambak aku pergi.. dari pilih kasih 2 sampai ke pilih kasih 3 aku pergi tak dapat.. raja lawak 6 pun sama tak dapat.. casting filem-filem, drama-drama pun sama.. semua tak dapat.. aku pun tak tahu mana silapnya.. kalau nak kata aku tak pandai berlakon tak jugak.. sebab ada seorang mamat ni tak pernah berlakon drama pun Mr.David ambik jugak dia jadi artis MIG.. habis macam mana tu? tak apalah mungkin rezeki dia kot. Sebab kedua aku nak try mentor ni kerana aku dah try nyanyi depan artis-artis kita seperti otai rock kapak Amir pearl, Anu raja lawak, Zedzaidi dan komposer baru Syamsi-y.. rata-rata bagitahu masalah aku adalah tempo.. jadi untuk ke mentor nanti aku akan cuba baiki tempo aku dan mungkin berbekalkan suara rock aku ni boleh menambat hati Ella ataupun Faizal Tahir.. hahahahahahah.. harap-harap baiklah semuanya... aku rasa mata pun nak sambung tidur balik.. sebelum pengsan kat depan laptop ni baik aku masuk kamar aku dulu.. see you again. :)